دانشگاه در نقشه

آرشیوی از همایش و کنگره های برگزار شده

پیام دبیر اصلی دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران

10 فروردین 1400

میهن عزیز ما با دارا بودن تنوع آب و هوایی فوق‌العاده دارای پتانسیل بالقوه قابل توجهی در تولید انواع محصولات باغبانی است به طوری که در حال حاضر نیز در زمینه تولید برخی ....


میهن عزیز ما با دارا بودن تنوع آب و هوایی فوق‌العاده دارای پتانسیل بالقوه قابل توجهی در تولید انواع محصولات باغبانی است به طوری که در حال حاضر نیز در زمینه تولید برخی از این محصولات دارای جایگاه جهانی می‌باشد. به‌طور حتم ارتقای این جایگاه می‌تواند نقش به سزایی در تولید ناخالصی ملی و خودکفایی کشور و همچنین کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی داشته باشد. لازمه رسیدن به چنین هدف والایی، استفاده بهینه از منابع و نهاده‌های کشاورزی است. در دنیای امروز، کشورهایی که توانسته‌اند تولید محصولات کشاورزی خود را بر پایه‌ی پژوهش‌های علمی و تکنولوژی‌های جدید برنامه‌ریزی نمایند، حرف اول را می‌زنند. فاصله گرفتن بخش کشاورزی ما از جمله بخش باغبانی از علم روز دنیا، سبب بروز ناکارآمدی و مشکلات عدیده در این بخش شده است که از آن جمله به افت شدید منابع آبی در بسیاری از نقاط کشور، مصرف بی‌رویه کودها و سموم شیمیایی که منجر به نارسایی‌های زیست‌محیطی و بهداشتی شده است، تخریب خاک‌های کشاورزی از نظر کیفیت و .... می‌توان اشاره کرد. گردهمایی‌های علمی یکی از راهکارهایی است که در بستر آن، امکان تبادل اطلاعات و تجارب در میان اهل فن اعم از کشاورزان و باغداران، پژوهشگران، دانشجویان و صنایع وابسته فراهم می‌گردد و ایده‌ها و نوآوری‌های جدید در این بستر شکل می‌گیرند. دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان افتخار دارد که با همکاری انجمن علوم باغبانی ایران میزبان برگزاری دوازدهمین دوره کنگره علوم باغبانی ایران باشد. اینجانب امیدوارم علی‌رغم برگزاری این کنگره بصورت مجازی که ناشی از شرایط کرونا در کشور می‌باشد، شرکت صاحب‌نظران و پژوهشگران عرصه باغبانی کشور در این رویداد علمی بتواند راهگشای بخشی از مشکلات جاری بخش باغبانی و حرکتی به سمت ارتقای تولید محصولات باغبانی کشور باشد.

محمد حسین شمشیری

دبیر اصلی دوازدهمین کنگره علوم باغبانی ایران


670
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
ورود / عضویت
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تماس با ما
تلفن ثابت

دبیرخانه:

034-31312509

034-31312128

  (زینب صادقی) 09220880415

نمابر

034-31312509

 

ایمیل

IrHC2021@vru.ac.ir

آدرس

رفسنجان، میدان امام خمینی (ره)، دانشگاه ولی‌عصر (عج) رفسنجان، دانشکده کشاورزی

کد پستی: 7718897111

صندوق پستی:518

ساعات پاسخگویی دبیرخانه :

شنبه

تا

چهارشنبه

از ساعت 8 صبح الی 14 بعد ازظهر

پوستر کنگره
روزشمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در همایش: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


گالری تصاویر
خبرهای تصویری
سامانه مدیریت همایش های دانشگاه ولی عصر رفسنجان