پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

بانک اطلاعات

زندگینامه سردار شهید علی محمدی پور

فرمانده گردان 412 لشکر 41 ثارالله

مشخصات شهید علی محمدی پور

نام و نام خانوادگی: علی محمدی پور

نام پدر : جواد

محل تولد : دقوق آباد رفسنجان

تاریخ ولادت : ۱۳۳۸

تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/10/19

محل شهادت :  شلمچه

نحوه شهادت :  عملیات کربلای 5

مدت عمر : ۲۳ سـال

محل مزار : گلزار شهدای دقوق‌آباد

 

حاج علی محمدی پور سال 1338 در روستای دقوق اباد بخش نوق در ۷۵ کیلومتری شهر رفسنجان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی را در سه قریه شروع کرد. اما به علت دوری راه و مشکلات دیگر مجبور شد مدتی ترک تحصیل کند سپس به همراه دوستش به یزد آمد. ایشان به مطالعه جدی کتابهای مذهبی روی آورد و با اوج گیری حرکت مردم در سالهای 55 و 56 به مبارزان مسلمان پیوست. شهرهای استان خوزستان و کرمان خاطرات زیادی از فعالیتهای سیاسی ومسلحانه علی در سال های انقلاب دارند. او بعد از انقلاب عازم کردستان وسپس جبهه های جنگ جنوب شد از آن زمان تا آخر عمر پر برکتش همواره در جبهه بود. سال 1361 به جبهه اعزام و در عملیاتهای متعددی شرکت کرد. ایشان در سال 63 در عملیات بدر فرمانده گروهان بود وسپس جانشین فرمانده گردان شد و تا عملیات والفجر 8 در این مسئولیت ماند. وی در تاریخ 1365/10/19 در حالی که فرمانده گردان412لشکر41ثارالله را عهده دار بود، در منطقه شلمچه به شهادت رسید

 

 

وصیتنامه سردار شهید علی محمدی پور

اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و عليا ولی الله و اشهد ان تمینی جلوه الله

خدایا اگر چه لیاقت بندگی و رزمندگی در راهت را ندارم . اما آمدم به این میدان نبرد با کفر ، با آنان که مخالفت با دین تو را می کنند . آمدم با آنانی بجنگم که عزت و شرافت اسلام را مورد هجوم قرار دادند . با تمام تجهیزاتی که ابر جنایتکاران در اختیارشان گذاشتند . خدایا تو شاهدی که به صغیر و کبیر ما رحم نکردند و با مردم ما چه کردند .

با اسلام قرآن و مساجد تو چه کردند . خدایا تو را شکر می گوییم که این راه راست را نصیب این بنده بی لیاقت نمودی . این از بزرگی توست ای مهربان. ای خدای بزرگ. روزگاری دل پیامبرت را خون کردند روز گاری در مسجد کوفه امير المومنین را شهید کردند . روز گاری آن جنایت بزرگ را بر اهل بیت امام حسین روا داشتند و امروز نیز ناجوان مردانه ترین جنایات را بر این کشور مظلوم اسلامی انجام داده و می دهند. خدایا دوستان و عزیزانم همه رفتند من ماندم با روی سیاه و خجالت از خودت.

ای کسی که راه اسلام و دینت را به من نشان دادی . پایان راه را شهادت روزیم فرما که سخت در فراق تو می سوزم . در فراق بندگان مخلصت که به سوی تو آمده اند.  یعنی برادران همسنگرم و توانی برایم نمانده . فراق خودت ، فراق دوستانم آنان که به عشق تو سوختند .

خدایا خودت خوب میدانی که زندگی تلخ ترین چیز برایم شده . از همه چیز دنیا استعفا داده ام. لحظه ایی نیست که مرگ از نظرم دور شود . نزدیک بودنش را احساس میکنم . اما یک دلهره دارم از این که کشته شوم و شهید نباشم . وای برمن …

خداوندا بارها آمدم و برگشتم . اما به حق خودت و رسولت و علی و فاطمه ات و همه ی ائمه قسم می دهم که حالا دیگر با من آشتی کن . میدانم بنده ی بدی بودم . میدانم ، ولی تو خوبی ، تو بزرگی . تو کریمی ، تو رحمان و رحیمی با عدالت با من رفتار مکن ، بلکه با فضلت رفتار کن . اگر با ریخته شدن خون ما اسلام حاکم میگردد ، پس ای دژخیمان کافر با گلوله های خود ما را نقش زمین سازید . ای توپ ها و ای خمپاره ها و ای موشک ها آماده ی به خون غلطیدن هستیم . اسلام بالاتر است. ای دنیائیان نادان و منحرف ، آگاه باشید که ما سرباز خمینی بزرگیم.

ما كفن شهادت که کفن شهادت همان لباس بسیجی است پوشیده ایم و در دریای خون شنا میکنیم تا به ساحل آزادی برسیم . و به شما ای مردم سست عنصر و از خدا بی خبر که هرگز رو به جبهه نکرده اید میگویم : اگر همه در خانه ها و شهرها بمانید و در کانون گرم خانواده خود باشید ، اما من تا زمانی که خمینی دستور جهاد بدهد در جبهه خواهم ماند . این بزرگ ترین افتخار من است . و بدانید که روزگاری روزگار حساب است . و به حسابتان رسیدگی خواهند کرد . ادعای مسلمانی ساده است . در عمل باید مردانه بود و بدانید شهادت آرزوی ماست . تا زمانی که خداوند بخواهد و اسلام نیاز به خون داشته باشد ، خون می دهیم و با دل و جان و با عشق خون میدهیم و شعارمان شعار حسین است : هیهات منه الذله . من از امام دست بر نخواهم داشت .

اگر چه خود را لایق سربازی این امام نمیدانم ، اما دلم خوش است که او امام من است و افتخارم این است که سرباز خمینی هستم . و بدانید که هر که از او دست بردارد به نیستی رفته است و هر که یار خمینی شود از همهی مشکلات و آسیب ها در امان است . او امام حق است . نائب امام زمان و اطاعت از او بر هر مسلمانی واجب است . و شما ای مادر و پدر و خواهرانم و برادرانم صابر باشید و خدای ناکرده دم به شکوه بر نیاورید . امام را یاری کنید و در این مصیبت صبر کنید که ان الله مع الصابرين . مرا حلال کنید عفو کنید که خداوند مرا ببخشد و بیامرزد و شهید قرار دهد . نماز را حجه الاسلام محمد هاشمیان بر جنازه ام بخواند . اگر کفن نصیبم شد همان که از مکه آوردم یک آرم سپاه بر کفنم نصب کنید والسلام .

 

کتاب های مرتبط با شهید حاج علی محمدی پور

 

 

 

 لینک کتاب برای قاتلم : لینک خرید

لینک کتاب پایین دژ : لینک خرید

مصاحبه‌های پیاده‌سازی شده از دوستان و همرزمان شهید عارف حاج علی محمدی‌پور

 

گفتار نهم.docx (15/53 kb)

گفتار دهم.docx (22/59 kb)

گفتار 11.docx (22/11 kb)

گفتار 12.docx (15/08 kb)

گفتار 13.docx (15/71 kb)

گفتار 14.docx (15/87 kb)

گفتار 15.docx (25/19 kb)

گفتار 16.docx (19/21 kb)

گفتار 17.docx (23/80 kb)

ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

03431312167

03431312259   (خانم قادر)

پاسخ دهی از ساعت 8-15

نمابر
ایمیل

hajali@vru.ac.ir

آدرس

رفسنجان میدان امام خمینی،دانشگاه ولی عصر(عج)معاونت پژوهشی

سامانه مدیریت همایش های دانشگاه ولی عصر رفسنجان