روزشمار همایش
تا روز برگزاری همایش : پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال مقاله: پایان یافت


در باره همایش

18 دی 1396

پسته یکی از مهمترین محصولات باغی کشور و از عمده ترین محصولات صادراتی غیر نفتی می باشد. در حال حاضر بیش از 420 هزار هکتار باغ پسته بارور و غیربارور در ایران وجود دارد که 70 درصد آن در استان کرمان و بقیه در 14 استان دیگر از جمله یزد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و اصفهان قرار دارد. بدون شک فقدان مدیریت و برنامه ریزی صحیح در مورد این ثروت ملی و منبع درآمدزا در مناطق خشک و کویری و نیز توسعه پسته کاریها، بدون در نظر گرفتن جنبه های مختلف آن از جمله مسائل باغبانی، تغذیه، آفات، بازار مصرف، اقتصاد و بازاریابی، سلامت، عرضه صحیح بسته به بازارهای جهانی ...


پسته یکی از مهمترین محصولات باغی کشور و از عمده ترین محصولات صادراتی غیر نفتی می باشد. در حال حاضر بیش از 420 هزار هکتار باغ پسته بارور و غیربارور در ایران وجود دارد که 70 درصد آن در استان کرمان و بقیه در 14 استان دیگر از جمله یزد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، مرکزی و اصفهان قرار دارد. بدون شک فقدان مدیریت و برنامه ریزی صحیح در مورد این ثروت ملی و منبع درآمدزا درمناطق خشک و کویری و نیز توسعه پسته کاریها، بدون در نظر گرفتن جنبه های مختلف آن از جمله مسائل باغبانی، تغذیه، آفات و بیماری ها و کاربرد بی رویه سموم، اقتصاد و بازاریابی، بسته بندی های استاندارد جهت عرضه به بازارهای جهانی و رقابت با کشورهای تولیدکننده، مشکلات زیادی را طی سالیان اخیر به بار آورده است. به منظور انسجام و ايجاد وحدت رويه در سیاستگذاریهای پسته و برگزاري همايش ‌‌های بين ‌المللي، ملي و منطقه ‌اي پسته و بهره‌ گيري از تجارب دانشگاه ‌ها و مراكز و موسسات تحقيقاتي كشور در امر برگزاري مطلوب همايش، دبيرخانه دائمي همایش های پسته در پژوهشکده پسته کشور واقع در شهرستان رفسنجان تشکیل گردیده و در همین راستا، برگزاری دومین همایش ملی پسته ایران بنا به پیشنهاد دانشگاه ولی عصر "عج" رفسنجان به این دانشگاه محول گردیده که قرار است از 21 تا 22 شهریور ماه سال 1397برگزار گردد. هدف از برگزاری این همایش بررسی علمی چالش های بزرگی است که در حال حاضر فراروی تولید پسته در کشور قرار گرفته که از آن جمله می توان به افت شدید منابع آبی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی، خسارت های قابل توجه ناشی از شیوع برخی آفات و بیماری ها و پیامد آن یعنی مصرف بی رویه سموم که می تواند سلامت محصول تولید شده را به مخاطره جدی بیندازد و ... اشاره کرد. امید می رود تا با تلاش پژوهشگران این عرصه، راهکارهای علمی و عملی برای رفع این چالش ها یافت شود که در این صورت، برگزاری این همایش و همایش های مشابه در سال های آتی می تواند بستر مناسبی برای جریان یافتن یافته های علمی بین پژوهشگران و همچنین انتقال آن به باغداران باشد.


23910
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
ورود / عضویت
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .


تلفن ثابت

دبیرخانه:

034-31312509

034-31312128

  (زینب صادقی) 09220880415

نمابر

034-31312509

 

ایمیل

Ncip2@vru.ac.ir

آدرس

رفسنجان، بلوار ولایت، دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، دانشکده کشاورزی

کد پستی: 7718897111

صندوق پستی:518

ساعات پاسخگویی دبیرخانه :

شنبه

تا

چهارشنبه

از ساعت 8 صبح الی 14 بعد ازظهر

پوستر همایش
گالری تصاویر
خبرهای تصویری
سامانه مدیریت همایش های دانشگاه ولی عصر رفسنجان