با رشد روزافزون دانش کشاورزی درجهت یافتن ارزانترین و مطمئنترین روشها، امروزه بازاریابان و مصرفکنندگان، نمایشگاه را بهترین روش ممکن در این مسیر میانگارند. نمایشگاه تخصی صنعت پسته همزمان با دومین همایش ملی پسته ایران متعهد میشود که سکّویی مناسب برای شرکتکنندگان و سازمانها و شرکتهای کشور فراهم آورد تا بتوانند فرصتهای موجود در بازار را بشناسند و همینطور افراد جویای خدمات بتوانند بهترین و مناسبترین و باکیفیتترین ارائهدهنده این خدمات را بیابند و با وی ارتباطهای لازم را برقرار سازند. بدین وسیله از تولیدکنندگان، بازرگانان، صاحبان صنایع و شرکتهای فعال در زمینههای تجهیزات نوین آبیاری و تصفیه آب، ماشینآلات ضبط و فرآوری پسته، بستهبندی و صنایع تبدیلی و تولید یا عرضه کودها و سموم آلی و غیر آلی، جهت شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل میآید.
فرصتهای موجود برای شرکتکنندگان:
نمایشگاه تخصصی دومین همایش ملی پسته ایران فرصت ویژهای است تا شرکتکنندگان بتوانند:
۱. آخرین دستاوردهای خود را در معرض بازدید متخصصان قرار دهند.
۲. از امکان تعامل و همکاری رودررو با استادان، صاحبنظران، مدیران، دانشپژوهان و سایر دستاندرکاران و ذینفعان مباحث کشاورزی برخوردار شوند.
۳. بهعنوان عضوی از شبکه وسیع خانواده کشاورزی در کشور، با دیگر اعضای شبکه ارتباط برقرار کنند.
۴. از تجارب و دستاوردهای سایر سازمانها و شرکت ها بهرهمند شوند.
۵. به جذب مشتریان و رابطان و ایجاد ارتباط با آنها بپردازند.
۶. به افزایش و تقویت روحیه کارکنان و مشتریان و جامعه کمک کنند.
۷.به تبادل اطلاعات و دستاوردها و تحقیقات کاربردی، در زمینههای فنی و تولیدی و تجاری، بپردازند.
۸. اطلاعات جامعی از محصولات مشابهِ تولیدشده گرد آورند و رقیبان را بشناسند و در صنعت خود به رقابت سالم بپردازند.
۹. فرایند سنجش بازار و استفاده از فرصتهای توسعه بازار را تسریع بخشند.
۱۰. با ایجاد فرصت برای مشتریان برای ارائه مسائل خود و دریافت راهحل، موفق به شناسایی بهتر گرایش مشتریان و بهکارگیری آن در خدمات آیندهشان شوند.
۱۱. به نمایش یا بازدید از تجهیزات غیرقابلحمل در بخشهای مختلفِ این صنعت بپردازند.
۱۲. برای کاهش هزینههای بازاریابی و تبلیغات و افزایش منافع آن اقدام کنند.
۱۳. به فراهمسازی زمینه برای مذاکره، بهصورت عملی، با خریداران بالقوه بپردازند.
۱۴. فرصتی برای ارائه خدمات و محصولات خود داشته باشند.
۱۵. از آخرین پیشرفتهای ارائهشده در زمینه کشاورزی در سرتاسر کشور آگاه شوند.
۱۶. با صدها نماینده و کارفرما و سازمان در زمانی کوتاه آشنا شوند.
۱۷. جایگاهی برای تبادل نظرها و ایدههای خود بیابند.
۱۸. خدمات بازاریابی خود را به مخاطبان مدنظر ارائه دهند.
۱۹. با بهترین صاحبان تخصص و مهارت، تصمیمگیران، پیشتازان بازار و مؤسسههای مرتبط با کشاورزی آشنا شوند.
۲۰. قراردادهای همکاری با مرتبطان صنعت کشاورزی و پسته کشور امضا کنند.
۲۱. از امکان ارتباطسازی و ملاقات با واسطههای جدید برخوردار شوند.
۲۲. از نیازها و انتظارهای مصرفکنندگان بازار درک بهتری حاصل آورند.
۲۳. از فضای موجود، برای توسعه هرچه بیشترِ خدمات و افزایش تخصص شرکتکنندگان بهره جویند.
۲۴. برای آگاهی عموم و با ارائه بروشور و کاتالوگهای مرتبط با خدمات و محصولات شرکتکنندگان، فضایی نو بیابند.
۲۵. برندِ شرکتکنندگان در ذهن کارفرمایان تثبیت شود.
۲۶. با مهندسانی که بهدنبال راههای بهتر و مطمئنتر برای نیازهای خود هستند، ارتباط مستقیم برقرار کنند.
۲۷. از فضای موجود برای بهبودبخشیدن استراتژیهای کاریِ شرکتکنندگان، درک بهتری بهدست آورند.
گروههای بازدیدکننده:
انتظار میرود این گردهمایی بتواند حداقل بخشی از تولیدکنندگان بزرگ پسته از سراسر کشور را جذب نماید. علاوه بر آن کارشناسان حوزه کشاورزی به ویژه پسته، بازرگانان و پژوهشگران از دیگر گروههای بازدیدکننده خواهند بود.